friends

Idag är det en vecka sedan jag tog mitt pick och pack och drog till Alanya, inte permanent då men för två dagar. Det var ju nämligen så att Annie & Nathalie hade anlänt till landet! Det var så kul att se dem igen, och så underbart att få en stor kram av någon som känner en på riktigt. Det behövde jag. Prata, skratta och umgås med dem massa timmar i sträck gjorde susen för humöret. Jag spenderade två kvällar och en hel dag borta i Alanya - vi var ute och dansade båda kvällarna och pausade på stranden däremellan. Det var så skönt att hoppa på bussen och lämna Side bakom mig ett tag, jag må gilla det här men det var underbart att bara få släppa allt vad Side innebär och åka till en annan plats, umgås med andra människor.

Sent på natten till måndagen sa vi hejdå igen innan jag hoppade på Tyrkiareiserbussen som skulle passera Side. Klockan fem var jag hemma och klockan 8 ringde klockan igen. Efter två sena nätter i ett vibrerande Alanya vill jag lova att det var lite jobbigare än vanligt att masa sig till jobbet, men det var det värt.

bazaar

Det var lite bilder från när jag, pappa och Marie åkte till Manavgat för att gå på marknaden en dag. Det var trevligt! Hittade lite grann, men mest gick jag runt och spanade på allt som såldes. När vi tröttnat på marknaden gick vi ner till floden och åt lunch innan vi hoppade in i en Dolmus och åkte tillbaka till Side. Resten av den dagen spenderade vi på stranden innan vi gjorde oss iordning för kvällen. Mys♥

visit from home

Hej!

Nu tänkte jag ge er en liten update om vad jag har för mig här nere i värmen. Idag är det en vecka sen pappa & Marie åkte hem, jisses vad tiden går fort! Det var så härligt att ha dem här, springa ner och bada med dem på siestan och gå ut och äta middag med dem varje kväll. Kände så konstigt när jag helt plötsligt hade dem där framför näsan på flygplatsen, samtidigt som det kändes som om det var igår. Åh pappsen♥ Det blir alltid lite tomt när man haft besök hemifrån och de sedan åkt tillbaka, men snart så ses vi igen! Här är lite bilder från när vi var ute & åt på en mysig restaurang vid vattnet.