gotta love the life that we're livin'

Hej hopp!

Idag har jag varit ute på flygplatsen hela dagen, det gick smidigt och vips så var jag hemma igen. Nu sitter jag på kontoret och känner mig lite ensam. Rebecka är hemma och sover och i Sverige är hela fina familjen samlad för att fira Cecilia. Hade så gärna velat vara med! Massa kramar till er där hemma iallafall.♥

Inatt kommer alla nya guider, så på flygplatsen hade jag också velat vara. Får spana på dom om en vecka istället, då ska vi nämligen till Kemer och vara med på guideskolan ett par dagar. Det blir kul tror jag! Inatt får jag helt enkelt nöja mig med en hel natts sömn, det är ju inte fy skam det heller. Kan ju vara bra att ställa tillbaka dygnet nu inför kommande vecka. På helgerna blir man allt lite tidsrubbad - sova mitt på dagen för att åka till flygplatsen vid midnatt, komma hem vid 5 på morgonen, sova ett par timmar och sen iväg igen. Dagarna flyter verkligen ihop på helgerna. Men vem klagar! Att jobba dag som natt gör ju ingenting när man har världens bästa jobb, hihi.

arbetsvisum; check!

Här står jag och posar med mitt rykande färska visum i handen! Innan idag var vi i manavgat och hämtade ut det hos polisen, känns bra. Nu är vi lagliga! Igår satt jag och Rebecka och pratade om Mustafa Kemal Ataturk, snubben på statyn. Han var president i turkiet förut och vi spånade på om han var död eller gammal. Googlade när jag kom till kontoret och skrattade högt åt vår lilla konversation, han dog nämligen år 1938. Jättedöd då med andra ord. Men jajaa, nu vet vi!

Den här mannen kan man föresten se precis överallt här i Turkiet. På nästan alla hotell hänger det tavlor av honom och lite varstans kan man se statyer som denna. Han har gjort massa bra för landet, bland annat lagt fram att kvinnor inte ska behöva bära slöja, och att alla barn ska ha en skoldag på 8 timmar. Way to go mustafa.

day off

Idag är jag ledig! Började dagen med en rejäl sovmorgon, har varit på jobb varje dag sen jag kom hit så det var skönt. Lallade runt i lägenheten någon timme, plockade undan lite, diskade, slängde in en tvätt och vek ihop det nytvättade. Efter frukost gav jag mig ut på powerwalk! Gick förbi ett supermysigt litet villaområde, det var gamla söta stenhus som låg uppe på en kulle. Husen var omgivna av massa buskar, gröna åkrar och så gick där några kor och betade. Måste gå dit igen och ta lite kort någondag, det var så himla gulligt. Kändes precis som att vara ute på landet!

Eftermiddagen har jag spenderat på kontoret, sutiit vid datorn typ. Det finns liksom inte så mycket annat att hitta på just nu. Det var tänkt att vi skulle åka till Manavgat ikväll för lite shopping men det får vänta till imorgon. Jag och Rebecka funderar på att dra ner på stan en sväng senare, ryktena går om att de har öppet på onsdagar så vi tänkte vi skulle prova! Längtar verkligen till att säsongen ska dra igång på riktigt nu, massa jobb varvat med härliga dagar på stranden och party i hamnen. Åååh ge mig nu.

Tog med mig kameran hit idag så passade på att knäppa några bilder på vårt fina kontor. Här är utsidan och utsikten från balkongen! Hörs snart igen, puss och kram.