Manavgat

Idag har jag och mamma varit i Manavgat! Efter frukost tog vi en dolmus åt det hållet men gjorde först ett stopp på kontoret för att hälsa på alla fina där. Hade med mig ett påskägg till dem också, fick höra senare att det tydligen gått åt som smör haha.

Väl i Manavgat gick vi på marknaden där, åt lunch på en liten bakgata och stosade runt i stan. Det är en fin stad Manavgat, om man bortser från alla jäkla bilar som kör som galningar. :)

På eftermiddagen kom vi tillbaka hit till hotellet och gick ner till stranden för att sola ett par timmar. Nu har vi båda duschat och ska strax möta tjejerna för lite middag en bit härifrån.

God kväll från Side!

Nu sitter jag och mamma på vår lilla uteplats med varsin telefon i handen, fångade i internets värld. Insåg precis att youtube verkligen är blockerat här i Tukiet, det suger ju. Inte för att jag brukar använda det jätteofta, men ändå. Det känns inte helt okej år 2014. Anyways! Idag har vi legat på stranden och solat större delen utav dagen, så underbart! Lite färg har vi nog fått tror vi, svårt att säga. Framåt eftermiddagen så snörade vi på oss skorna och gick runt häromkring i någon timme eller så, sedan begav vi oss ner mot centrum där vi ätit middag nu ikväll. Mysigt! Vi tog oss ett glas vin också, och mumsig frukt till efterrätt.

Semester med mamma

Det där var lite bilder från igår! Nu har jag och mammsen transporterat oss hemifrån till Blekinge, från Ronneby till Antalya. Cecilia körde oss till flygplatsen igår, så jag fick krama om henne och Lovisa ända in i det sista. Vi landade här klockan halv fyra igår, sen blev det busstransport till vårt mysiga hotell i Side. Det var Rebecka som tog emot oss på flygplatsen, hon hade ingen aning om att vi skulle komma. Ni skulle sett hennes min när jag ställde mig framför henne, haha! Oslagbart.

När vi kom fram till hotellet packade vi upp lite och bytte om innan vi gick ner till havet för att känna på vattnet. Vårt hotell ligger precis vid stranden, så det är skönt. Efter en stund kom rebus hit så åt vi middag tillsammans alla tre innan hon drog med mig på en drink på Royal. Hon accepterade inte ett nej och jag kunde inte riktigt motstå. Där nere fick jag krama om de andra tjejerna också, lyssna på det senaste skvallret och ta en drink eller fyra. Bra första kväll!

Idag har jag och mamma varit på hamam, det var alldeles underbart! Efter åt köpte vi till extra "terapimassage" och det var också jätteskönt! Tillbaka på hotellet igen så gick vi ner till havet och somnade i varsin solstol. Vi tog oss ett dopp i havet också, det var rätt kallt men det gick an!

Nu under eftermiddagen/kvällen har vi strosat omkring lite i den gamla stadsdelen, kollat i lite butiker och ätit middag på fantastiska Ocakbasi. Sides bästa restaurang, utav tvivel. Nu ligger vi i varsin säng och ska väl snart sova, imorgon har vi en ny dag att njuta utav.