trettionde augusti

Några bilder från dagen som gått! Första är från tidigt imorse när vi kom med arrivalbussen från flygplatsen, så himla fint att se solen gå upp över bergen - finns nog ingenting som är lika rogivande. När vi släppt av alla gäster åkte vi hem och sov till eftermiddagen innan vi åkte ut på hotellträffar. Både jag och Anna-Karin kände oss lite smått rastlösa efteråt, men jag kände att vila var nog bäst om min förskylning ska gå över anytime soon. Så det gjorde vi! Har fixat lite här hemma också, plockat undan lite skräp och diskat osv. Vår lilla huskatt nazar kom på besök också, han är så söt med sitt plinge-ling-halsband. Han känner sig minst sagt hemma här, om vår balkongdörr står öppen så knatar han rakt in och kollar läget- här kom han in till mig när jag låg och kollade på film :)

Nu ligger jag här igen, fortfarande lite rastlös men ändå trött. På sistonde har jag sovit så många långa nätter, jag och AK har verkligen intagit chill-mode här hemma. Varje dag efter jobbet hoppar vi in slappekläder och bara lallar runt här hemma. Det har varit skönt, och välbehövligt, men snart är det nog dags att aktivera sig lite också. Så snart jag blir frisk och har lite energi så får vi ta tag i det.

Marmaris & Rhodos

I tisdags eftermiddag hoppade jag på bussen till Marmaris, vår andra destination i det här området. Redan dit tar cirka 3 timmar, men det gick bra att åka faktiskt. Jag sov lite och hann läsa ut min bok. Väl framme så blev det lite vin på balkongen hos Johanna innan vi gick ut för att käka. Vi hamnade på ett ställe fullt med engelska turister som inte alls var särskilt bra, men vi blev mätta iallafall.

Innan vi gick upp till lägenheten igen för att sova så tog vi en liten promenix på strandpromenaden, det var mysigt. Marmaris är väldigt fint, men jag har inte direkt fallit pladask om man säger så. Det påminner lite om Alanya tycker jag, fast än lite mindre version. Mitt hjärta finns i Bodrum, och så är det med det.

Dagen därpå blev det uppstigning i tidig timme, jag och Louise hade nämligen planerat att dra över till Rhodos. Tänk vilket liv vi lever va, ibland känner jag att jag inte uppskattar det tillräckligt. "Vi var lediga i onsdags så vi drog till Grekland" - inte varje dag man använder den meningen. Rhodos var väldigt fint, färjan tog oss in till Rhodos stad där vi spenderade ett par timmar i gamla stan för att kolla runt, sen satte vi oss på en mysig liten restaurang och åt efterlängtad grekisk mat! Mums. Under eftermiddagen blev det även lite shopping i den nya delen av centrum, där fanns det bland annat h&m som vi sett fram emot. Vi hittade även en liten supermarket som sålde massa svenska grejer - gick helt bananas och kom ut med en påse med både gräddsås och ahlgrens bilar plus lite annat smått och gott.

Det var en lyckad ledig dag, kul att se och göra någonting annorlunda. Så nästa vecka kan jag lägga mig på stranden hemma i bitez med gott samvete... :)

Hejdå Elin

Igår var det dags att vinka av en utav kollegorna i vårt lilla team och jag lyckades nästan att inte gråta. Tiden går verkligen så sjukt fort här nere, det känns som att det var igår jag och Elin satt på busstationen i Antalya för att åka hit till kära Bodrum. Vad hände med tiden liksom? Det känns redan lite tomt här utan min husband att tjafsa, skratta och flumma runt med. Som tur är har jag fortfarande massa fina människor omkring mig och nu ska vi njuta av våra sista månader. ❤️