Long day

Idag blev det många timmars jobb, men det har gått väldigt fort! Klockan tio var vi på kontoret, nu klockan fem nästa morgon har jag krupit ner i sängen för att äntligen sova lite. Nu inatt har vi varit och hämtat nya gäster på flygplatsen, årets sista Oslo-flyg! Innan vi åkte så regnade det helt galet mycket här, det verkligen öste ner. Jag blev upprymd som ett litet barn och stod och stirrade ut genom fönsterna på regnet och blixtarna medan Anna-Karin gömde sig under täcket haha. Nu ska jag dock göra detsamma, är både trött och kall efter ett par timmar på Airport :)

Day off!

Idag har jag och Natasha haft en riktigt härlig ledig dag! Redan vid halv tio var jag uppstigen ur sängen, sedan åkte vi iväg till en sjukt fin utskiksplats där vi åt turkisk frukost på en mysig restaurang. Vi fortsatte sedan vår lilla roadtrip till Gölturkbuku, Gundogan där vi tillbringade dagen på en härlig strand. Det var typ inget folk, det var kallt i vattnet men det var alleles underbart. Så skönt att komma bort från stranden i Bitez lite där det är massor av folk, restauranger och musik. Här var det bara vi, lite turkar, en knäpp katt och ljudet utav vågorna. Frammåt kvällen åkte vi vidare till Yalikavak där vi strosade omkring lite bland shopping-gatorna, köpte lite souvenirer och åt middag på ett turkiskt litet hak. Perfekt dag! Nu sitter jag hemma på balkongen med jacka och tycker det är kallt. Hösten är här och jag tror jag ska plocka ner min tjocka filt från garderoben inför inatt. Det är faktiskt lite kyligt om nätterna nu, men som tur är är det fortfarande varmt på dagarna, trots att det blåser lite. Här är lite biler från idag!

Good days

Idag har jag haft en lugn dag på jobbet, men har haft saker att göra hela tiden ändå - sånna dagar gillar vi. Det har mest varit officework, men några hotellträffar också. Som ett litet avbrott i det hela träffade jag Natasha för att käka lunch, vi åt turkiskt på ett mysigt litet hak vid stora vägen. Älskar deras soppa! När man käkar på turkisk restaurang så brukar man alltid få massa smågrejjer till, här får man en liten talrik med bulgur, bröd, sås och en stor skål med sallad. Hur mumsigt som helst, men ganska mycket till lunch. Nu ikväll har vi hängt hemma hos henne, kollat lite film och snackat. Imorgon är vi lediga båda två så då planerar vi att dra iväg till en annan del av vår fina halvö för att hänga på stranden där. :)

Lite bilder från när vi var ute och dansade lite häromdagen!