Universial studios Singapore

Här har vi hängt idag! I filmernas värld med karuseller, 4D-bio och annat. Nu är vi tillbaka på vårt hostel och chillar lite, ikväll ska vi ner till vattnet och strosa lite tänkte vi, har hört att det ska vara fint där.

Singapore

Igår sa vi farväl till Jennie, Kuala Lumpur, våra partykompisar och Malaysia. Sent på kvällen hoppade jag och Sabina på bussen till Singapore, vi kom fram tidigt som attan på morgonen - typ kl 5. Det var fortfarande mörkt ute, vårt hostel var inte öppet och vi visste inte riktigt vart vi skulle ta vägen. Det slutade me att vi satt på uteplatsen i typ tre timmar, två pratglada kalaskulan människor gjorde oss sällskap en stund, sen kom det en annan kille som också skulle checka in. Jag sov halvliggandes på min ryggsäck, sen sov vi lite till inne i receptionen efter att ha blivit insläppta av en morgonpigg gäst. Som tur var var våra in lediga så när personal väl kom fick vi en varsin säng direkt, skönt! Vi sov några timmar sen gav vi oss ut på upptäcksfärd.

Så idag har vi besökt Arab street som vi hört skulle vara bra, det fanns väl inte så mycket att shoppa där så länge man inte brukar bära slöja, men det var mysigt att strosa runt lite. Vi åt god lunch på ett mysigt litet ställe sen gick vi till FIKA, ett svenskt café som finns här. Där käkade vi kanelbulle och Kladdkaka. :)
Sliten på busshållplatsen kl 5 imorse...

Uteliggar-style utanför hostelet

Fika!

Back in the city!

Vi har nu bytt stranden på Pangkor mot skyskrapor och livliga gator i Kuala Lumpur. We're back in the city! Här njuter vi av tre dagar med shopping, fest och en pool på ett tak. Resan hit gick dock inte riktigt som planerat. Vår plan var att ta bussen till Kuala Lumpur på kvällen så att vi skulle kunna njuta av stranden en dag till, och inte behöva slösa våra vakna timmar på att åka buss. När vi kommit över till fastlandet visade det sig dock att alla bussar var fulla, vart de än skulle. Det har varit kinesiskt nyår och här är det en ledig dag från skola och jobb, tydligen skulle alla tillbaka hem samtidigt som vi tänkt åka. Det lutade åt att checka in på något hostel och ta bussen nästa dag, men efter lite om och men hoppade vi in i en taxi. Det blev en ganska dyr resa men vi såg det som att vi köpte till oss en dag till, då bussen hade stulit massa tid för oss dagen därpå. Nu är vi iallafall här och har det bra! :)

På marknad i Chinatown.
Melon!
Gick för att färga mitt solblekta hår och såg typ likadan ut när jag var färdig...
Utsikt över Petrona Towers och stan.

Redo för fest!

Hos några nya vänner som vi träffade när vi var här sist, lite tillfällig lyx under dagarna här i KL.