Mer från Koh Lipe

Det där var lite bilder från de senaste dagarna på Koh Lipe, här lever vi och har det gött! Jag vet aldrig vad klockan är, har helt tappat koll på veckodagar och datum och det är så skönt. Vi bara gör vad vi känner för, när vi känner för det. Vi hänger mest på de olika stränderna här på ön, men igår var vi ute på dykning. Det var kul, sjukt fint! Vi såg Nemo, massa nemosar faktiskt. De bor på riktigt i sånna där rosa anemoner som det är i filmen, haha - sjukt imponerad. Just nu sitter vi på en bar och surfar lite, läser om Langkawi - dit det är tänkt att vi ska ta oss härnäst :)

God Morgon från Koh Lipe

Jag vaknade för en halvtimme sen ungefär, klättrade ner för den lilla stegen uppifrån min säng, klädde på mig och tassade ut. Sabina sover fortfarande, jag kände mig utvilad när jag vaknade - äntligen en god natt sömn i en skön säng. Koh lipe är verkligen fantastiskt vackert! Vi kom hit i förgår med färjan ifrån Phi Phi. Det tog hela dagen att åka, men väl här var det så värt det. När vi hade hittat ett boende och lagt in våra väskor i en liten bungalow höll solen på att gå ner över havet. Vi åt middag på en restaurang på stranden, sen satt vi där med tårna i sanden hela kvällen.

Här bodde vi, mysigt men lite väl primitivt till ett ganska högt pris.

På morgonen tog vi på oss ryggsäckarna och checkade istället in på "Lantern Inn" där vi bor nu. Det är ett mysigt litet ställe som tydligen är ganska nyöppnat, trevlig personal och fräscha rum.
Svårt att fånga det på bild då det är ganska litet, men det räcker gott och väl.

Igår spenderade vi hela dagen på Sunrise Beach, här snackar vi vit sand och blått vatten! Jag tror inte jag har sett något finare förut. Framåt kvällen åt vi middag på ett litet hak där man fick sitta vi små minibord på golvet, sen lyxade jag till det med massage och Sabina med pedikyr innan vi hur trötta som helst kröp ner i varsin säng. Perfekt dag på fina Koh Lipe!

Från Patong till Phi Phi

Ett gäng bilder från patong! Där bodde vi på ett guesthouse som hette Charlies house, det var ett trevligt ställe! Fick dock rummet högst upp längst in så det var massa trappor upp. Under våra dagar i patong har vi varit ute två gånger, besökt big Buddha och chalong temple (på bilderna här uppe) och ätit god mat. Har dock dragit på mig nån bakterie för jag har mått ganska dåligt i ett par dagar nu... Har legat inne på rummet både igår och idag, håller tummarna för att jag kan gå till stranden imorgon.

Igår kväll åkte vi till flygplatsen för att länna av Annie som det hade blivit hemrese-dags för. Idag steg jag och Sabina upp i ottan för att ta färjan till Phi Phi. Så här är vi nu! Planen är att vi ska till Koh lipe, men då vi gillade den här ön så tyckte vi att några dagar här passade bra då det ändå låg på vägen.