På tur i Italien: Dag 3-5

Tre härliga dagar spenderade jag runt vackra, härliga Gardasjön. Jag sov på ett riktigt fint hostel i Peschiera del Garda där jag träffade flera sköna personer! De flesta som var där reste runt på egen hand, så på kvällarna möttes vi i lobbyn för "social dinners", pratade om allt och inget och drack öl. Jag sov i en sovsal med åtta sängar i, men vi var som max sex personer där inne tror jag. Det var iallafall ett riktigt fräscht och trevligt ställe med perfekt läge. Dagarna spenderade jag på upptäcksfärd på olika platser runt sjön. Första dagen hyrde jag cykel och cyklade till Sirmione, en mysig liten by/stad med ett riktigt fint slott. Gamla staden låg ute på en ö, och där var så himla fint. På kvällen åt vi pizza tillsammans på hostlet och jag var såå trött och hade ont i rumpan efter 3 mil på en citycykel.

Bilder från Sirmione

Andra dagen kom Irene, som jag pluggar med i Schweiz, och vi åkte runt lite med hennes bil. Vi körde till Riva del Garda, som ligger längst upp vid norra änden av sjön. Det tog ungefär två timmar att åka dit, och där var så fint! Hemma i Peschiera åt vi middag på en restaurang precis vid vattnet och kollade på solnedgången. En annan dag besökte vi också en av Europas största parker/trädgårdar. Där var så fint men väldigt varmt så när det blev dags för lunch åkte vi vidare. Under de här dagarna blev totalt kär i platsen, sjön och naturen. Ville stanna för alltid, men tyvärr väntade verkligheten och skolan runt hörnet.